FAQ - Vanliga frågor

Hur långt i förväg kan jag boka mig till gruppträningspassen? 
7 dagar.

Hur nära inpå gruppträningspasset kan jag boka/avboka?
1 timme innan passet. 

Ingår gruppträningen i alla medlemskap?
Nej, för att kunna gå på våra gruppass måste du lägga till gruppträning i ditt medlemsskap. Detta kostar 100kr extra i månaden och då kan du gå på alla pass. Men om du har Dagkort har du bara tillgång till gruppträningspassen som är mellan kl 05:00-13:00 på dagarna. Du kan alltså inte gå på kvällspassen med bara ett Dagkort+gruppträning. Har du en provvecka så kan du inte boka dig via hemsidan, utan får boka in dig på pass i receptionen, mail eller över telefon. 

Kan jag träna på alla anläggningar (Östersund, Frösön, Krokom, Brunflo) på mitt medlemskap?
Ja, oavsett vilket medlemskap du har får du träna på alla våra anläggningar. 

Är det någon bindningstid på autogiro?
Från och med 1 september 2015 är det ingen bindningstid. Du kan därför säga upp ditt medlemsskap när du vill. För medlemmar som köpt träningskort innan den 1 september är det bindningstid. 

Hur lång uppsägningstid är det? 
Det är 3 månader uppsägningstid. För medlemmar som köpt träningskort innan 1 september 2015 är det 1 månads uppsägningstid. Vi hanterar alla uppsägningar den 15:e varje månad. Kommer din uppsägning in till oss efter den 15:e så kommer den inte hanteras förrän kommande månad. 

Hur avslutar jag mitt medlemskap?
Antingen kan du komma in på receptionstid och fylla i en uppsägningsblankett, eller så kan du skicka ett mail till avsluta@gym24h.se, där anger du namn, personnummer och vilket datum du vill avsluta ditt medlemskap till. 

Kan jag avsluta mitt medlemskap innan min bindningstid är slut?
Nej, det kan du inte. Har du skrivit på ett avtal med 12 månaders bindningstid så kan du inte avsluta innan dessa 12 månader. Men du kan göra en överlåtelse till en annan icke medlem. Denna överlåtelse kostar 100kr och sker i receptionen. Både du och den som ska överta måste komma in tillsammans på receptionstid och skriva under överlåtelsen. 

Hur meddelar jag om något har gått sönder på någon av anläggningarna?
Är det någon maskin eller utrustning som gått sönder och som inte kräver akut åtgärd kan du maila till service@gym24h.se. Mellan kl 9-15 på måndagar, tisdagar och torsdagar kan du ringa David som tar hand om all service, om du inte vill ta det över mail, på 070-24 23 143. Är det något som kräver akut åtgärd kan du ringa vårt journummer 070-621 32 41. 

Hur gör jag om jag har låst in mina grejer i skåpet då receptionen är stängd?
-Då ringer du journumret 070-621 32 41. Det kostar 200kr för den utryckningen. 

Får jag ta med en kompis så den kan provträna innan den skriver in sig?
Nej, det får du inte. Vill någon du känner provträna så kan den köpa en provvecka i receptionen för 100kr. Du som medlem får EJ släppa in icke-medlemmar på anläggningarna. Vi gör ständiga kontroller i samband med Securitas och skulle du åka fast i en sådan kontroll så åker både du och din kompis som är icke-medlem på böter, på 800kr vardera. 

Kan jag låna ut min tagg till en kompis, barn, förälder, sambo mm?
Nej. Medlemskapen är personliga så du kan inte låna ut din tagg till någon som inte är medlem.