Våra gruppträningspass

LESMILLS BODYPUMP®

Klassen är perfekt för både kvinnor och män som vill träna igenom hela kroppen på en timme med hjälp av vikter och skivstång. 
Att BODYPUMP® är enkelt gör det lätt att komma igång, och effektiviteten gör att du snabbt märker resultat. Du blir pushad av instruktören att göra ditt yttersta utifrån din dagsform och nivå.

les mills CXWORX®

CXWORX fokuserar på bålen, vilket är en viktig ingrediens för en starkare kropp. En starkare bål gör dig bättre på allt du gör, från vardagsaktiviteter till dina favoritsporter.
 
Alla övningar i CVWORX har olika alternativ, så det är utmanande men anpassningsbart för din individuella nivå. Under 30 minuter arbetar du med träningsband och viktskivor, men också med kroppsviktsövningar.



 

ZUMBA®

Latinamerikanska rytmer och rörelseglädje karaktäriserar denna heta dansklass. Vi dansar loss ordentligt, fylls av glädje samtidigt som man får ett ordentligt svettigt träningspass. Vi rör oss till härliga rytmer och utan långa koreografier. Zumban får dig att vilja skaka loss och aldrig sluta! Join the Party! Alla kan Zumba, inga förkunskaper krävs. Glöm inte bra skor(bra glid), vattenflaska och en handduk.
 

seniorer puls

Detta är ett roligt och energifyllt träningspass där fokus är att höja pulsen genom längre eller kortare intervaller tillsammans med ett härligt gäng seniorer. Övningar och redskap kan variera från gång till gång men oavsett pass tränar vi till motiverande musik i positiv anda från start till mål. Ett perfekt tillfälle för dig som vill bygga upp, bibehålla eller förbättra din kondition i en peppande lagkänsla.


 

seniorer styrka & balans

I detta träningspass arbetar vi genom lugna och mjuka rörelser utifrån kroppens inre kärna i en trevlig atmosfär. Fokus är bålstyrka varvat med rörlighet, koordination, stretching och utmanade balansövningar. Passet är skräddarsytt för att minska skaderisker i kroppens leder, bygga upp stabiliseringsmuskler, öka välbefinnandet och sträva efter en mer stolt och hälsosam hållning. Varje person arbetar utifrån sin egen kapacitet och därför är detta något för alla.    

Barnyoga

Lekfull yogaträning för barn som varvas med samarbetslekar, massagesagor, andningsövningar och avslappning. Barnen får öva sig i att använda sin fantasi, kreativitet och koncentration. Alla fem sinnen är med i barnyogan. Yogans positiva effekter, bland många, är att den skapar lugn och balans, samt stärker barnens självkänsla och självkännedom.

LESMILLS BODYBALANCE®

BODYBALANCE® är en underbar mix av Yoga, Tai Chi och Pilates där du blir smidigare, starkare och lugnare. Med fokus på andning, och koncentration stretchar du kroppen och tränar styrka i olika yoga och pilatespositioner till härlig musik. Du får både träning och ett inre fokus som ger dig balans och harmoni i kroppen.

Les mills Bodyattack®

BODYATTACK® är ett intervallsträningspass som främst tränar konditionen. Förkoreograferad träning ger en garanti för att du hänger med och får en effektiv träning. BODYATTACK® innehåller atletiska enkla övningar som knälyft, svikthopp, knäböj och armhävningar. Du kan förvänta dig high impact (hopp), en hög puls och snabba explosiva rörelser.
BODYATTACK® är enkelt och effektivt! Under tre konditionsdelar tränar du kondition och uthållighet. Mellan varje konditionsdel ligger en styrkedel som samtidigt ger dig en aktiv återhämtning.

Seniorer ZUMBA gold® 

Detta är en latinamerikansk dansklass fylld av energi och träningsglädje i en härlig atmosfär anpassat för seniorer. Här får du upp pulsen och påfyllda lyckodepåer. Alla kan Zumba, inga förkunskaper krävs. Kom ihåg att ta med vattenflaskan och skor (skor med bra glid rekommenderas).



 

JUMPING®

JUMPING® Fitness är en rolig, effektiv och skonsam träningsform på studsmattor. 
Du förbättrar märkbart din kondition, ökar din styrka, balans, flexibilitet och stärker benstomme och leder. Det är skonsamt för knä, höft och rygg. Mattan tar upp 70% av stötarna. Kan du inte springa p.g.a. t.ex. en knäskada så kommer du högst troligt kunna träna JUMPING®. Likaså om du har fotleds-, höft- eller ryggproblem.


 

funtionell TRÄNING

Funktionell styrketräning innebär att du, förutom styrka, utvecklar rörlighet, balans och koordinationsförmåga. Detta gör du med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt genom enkla men effektiva övningar, både med hjälp av egen kroppsvikt och redskap. Denna träningsform passar alla, både dig som vill ha en fysisk utmaning och dig som är nybörjare.


 

Tabata

TABATA är en form av högintensiv intervallträning, HIT där du på kort tid kan uppnå väldigt stora träningsresultat. Träningsformen är smart upplagd då vi blandar högintensiva styrkeövningar med korta vilor under en period på 4 min. Alternativ finns på alla övningar, så passet är utmärkt för både dig som nybörjare och dig som är mer träningsvan. 

LESMILLS BODYSTEP®

Du tränar kondition, styrka  och koordination med enkla, kraftfulla steg med hjälp av stepbräda. Varje låt har har en egen koreografi, vilket gör det lättare för dig som inte har testat passet förut.


 

Les mills Sprint®

LES MILLS SPRINT ™ är ett pass på 30-minuter med högintensiv intervallträning (HIIT). På passet används en inomhuscykel för att uppnå snabba resultat med minimal påverkan på leder.
Den korta varaktigheten av ett Sprint-pass kommer att motivera dig att krossa dina fysiska och mentala gränser. I delar av passet arbetar du så hårt som möjligt, följt av perioder av vila som förbereder dig för nästa intervall. Du kommer bränna kalorier i timmar efter ett pass.

 

SPINNING

På spinning-passen kör vi varierande tempo på cyklingen och har ett fokus på intervaller. Detta ger en oslagbar kombination som både förbättrar styrka, kondition och viktnedgång. På spinning jobbar du med hela benmuskulaturen, och utöver benstyrka så hjälper dessa pass med din förbränning. Spinning är även hälsosamt mot leder och knän samt det är enkelt att komma igång. 

 

Rörlighet

All belastning bidrar till muskelstelhet. Tränar man inte RÖRLIGHET, blir musklerna stela.

När man ägnar sig åt träning som belastar musklerna dras musklerna ihop sig, den muskel som varit aktiv blir därför kortare efter aktiviteten.

Om du utelämnar rörlighetsträning, blir kroppen såpass rörlig som de övningar man tränar kräver. Kroppen blir också mer utsatt för skador.
Rörlighetsträning behövs för att bibehålla eller öka en rörlighet i samband med fysiks aktivitet. Effekter är minskad skaderisk, ökat välbefinnande, förbättrade idrottsprestationer, en mer hälsosam hållning. 

Lugn klass med mjuka rörelser/övningar med musik för kroppen och knoppen.
Vi använder inga vikter eller redskap utöver liten boll och kvastskaft på denna klass. Inga förkunskaper krävs.